6 vrst oglaševanja na spletu
Oglaševanje se je vse od svojih prvih zametkov močno razvilo. Če smo oglase sprva videvali le v časopisih, se je danes panoga tako razvila, da nas oglasi targetirajo praktično na vsakem koraku, naj si bo to na cesti, v trgovini ali na spletu. Tokrat bomo povzeli sedem najbolj pogostih vrst oglasov, ki vas bodo pričakali na spletu.
1. OGLAŠEVANJE NA DRUŽBENIH OMREŽJIH
Odličen način ciljanja vaše idealne ciljne publike so družbena omrežja, saj omogočajo zelo natančno ciljanje tudi specifičnih publik. Facebook in Instagram omogočata, da svojega idealnega kupca ciljate glede na starost, regijo, interese, izobrazbo, … Svoje produkte ali storitve lahko na družbenih omrežjih predstavljate organsko ali plačano.
- Organske objave pripomorejo k vzpostavljanju dolgoročnega odnosa s stranko in k večji ozaveščenosti vaših kupcev. Tu lahko izobražujemo ali pa zabavamo.
- Z oglaševanjem ciljamo specifične ciljne skupine in dosežemo večje število potencialnih strank.
Za predstavitev svojega produkta/storitve in plačano ciljanje lahko uporabite na primer:
- LinkedIn za B2B prodajo
- TikTok
- Pinterest …
Objave, kampanje in oglase lahko pripravite sami ali pa sodelujete z oglaševalsko agencijo. Več si lahko preberete TUKAJ.
2. DISPLAY OGLASI
Ne glede na to, katero spletno mesto odprete, bodo vaše poglede skoraj zagotovo lovili pisani oglasi različnih velikosti, oblik in ponudb. Sprva je šlo le za preproste oglasne pasice, danes pa je ponudba precej pestrejša. Na voljo imamo:
- Statične slike – to so osnovne pasice ali kvadratni oglasi, ki se prikazujejo okoli vsebine.
- Besedilni display oglasi – to so besedilni oglasi, pri katerih se velikosti samodejno prilagodijo tako da oglasi ustrezajo okoliški vsebini.
- Plavajoče pasice – se premikajo po zaslonu ali lebdijo nad navadno vsebino spletnega mesta.
- Ozadje – prikažejo se in spremenijo ozadje spletnega mesta, zapolnijo celotno stran.
- Pojavni oglasi – to so nova okna, ki se prikažejo pred vsebino spletne strani; novo odprto okno prikaže celoten oglas, tako da ga lahko vidijo obiskovalci.
- Flash – to so premikajoči se oglasi, ki gledalcu »utripajo« različno vsebino.
- Video – to so majhni video oglasi, ki se samodejno predvajajo ali čakajo, da obiskovalec predvaja videoposnetek.
Display oglasi so ponavadi zelo ugodni. V kolikor se odločite za oglaševanje v Google Display omrežju, lahko vašo idealno publiko ciljamo tako, da prikaz oglasov omejimo demografsko, geografsko in interesno.
Spodaj lahko vidite primer 2 display oglasov za trgovino JYSK in Adobe.
3. TRŽENJE V ISKALNIKIH (SEM)
Oglaševanje v iskalnih omrežjih (na primer v Googlu) sodi med najpogostejše oblike oglaševanja. Tu oglašujemo ključne besede za katere se želimo povzpeti višje v iskalniku. Naš cilj je priti med prve zadetke, ki se prikazujejo pred organskimi rezultati. Vsi oglasi SEM, ki se prikazujejo v Googlu, Bingu in drugih iskalnikih, so besedilni oglasi. Navedeni so na vrhu ali ob straneh.
Ti plačljivi oglasi so lahko plačljivi na klik (PPC) ali pa plačamo določeno ceno za 1000 prikazov (CPM).
- PPC: Plačamo določeno ceno na klik
- CPM: Tu nam iskalnik zaračuna ceno na 1000 prikazov. Edini minus te oblike oglaševanja je, da plačate za prikaze četudi nihče ne klikne na sam oglas.
Najboljša platforme za SEM je Googlova oglaševalska platforma Google Ads, ki vam omogoča ustvarjanje natančno ciljnih akcij. Druga platforma, ki je odlična za SEM, je Bing, ki ima manj konkurence kot Google Ads. Več o oglaševanju na Googlu si lahko preberete TUKAJ.
4. VIDEO OGLASI
Najbolj pogosto lahko video oglase opazite na Youtubu, a obstaja več različnih oblik, vrsti in možnosti predvajanje vsebine. Vaš oglas mora gledalca vizualno pritegniti s svojo zgodbo. Klasična oblika video oglasov, kot smo jo poznali včasih, danes ljudi več ne pritegne. Izogibajte se očitnemu oglaševanju in gledalca pritegnite z dodelano vsebino, ki zabava ali izobražuje.
Ko ustvarite videoposnetek, ga lahko objavite na:
- YouTube/Google
- TikTok …
5. EMAIL MARKETING
E-mail marketing je poceni, hitra in učinkovita oblika oglaševanja. To je odličen način, da dosežemo zvestobo strank in povečamo prodajo. S pomočjo orodja v katerem pripravljate e-mail sporočila, lahko spremljate, koliko ljudi je prejelo vaše sporočilo, koliko jih je sporočilo odprlo, prebralo, kliknilo na kakšno povezavo …
Če želite voditi uspešno e-mail kampanjo, morate najprej dobiti e-poštne naslove. Tu velja pravilo kvalitete kontaktov pred količino kontaktov. Kontakte lahko na primer nabirate na svoji spletni strani, kamor dodate okence za prijavo na novičke, vsem, ki se prijavijo, pa podarite 10% popust pri prvem ali naslednjem nakupu.
V poslanih kampanjah se osredotočite na kvalitetno izobraževalno ali zabavno vsebino, ki vašo ciljno publiko zanima. Ne pošiljajte samo suhoparnih promocijskih e-mailov. Vsebina naj bo kratka, berljiva, jedrnata in sladka. Vsake toliko svojim strankam pošljite tudi prodajni mail, a se zavedajte, da se bo najverjetneje kdo tudi odjavil z vaših novic. Pred začetkom pošiljanja novic poskrbite tudi za GDPR.
Za uporabo priporočamo na primer MailChimp ali pa Mailerlite.
6. REMARKETING (Ponovno ciljanje)
Zagotovo ste še slišali za besedo remarketing. Gre za najboljši način trženja ljudem, ki že poznajo vaš izdelek ali storitev, saj jih ponovno ciljate s svojimi oglasi.
Ko ljudje obiščejo vaše spletno mesto, jih na primer Facebook Pixel ali pa piškotki zabeležijo. Tem osebam lahko potem ponovno prikazujete bolj personalizirane oglase, ki jih opominjajo na vaše izdelke. Ta oblika oglaševanja je dokaj poceni in učinkovitejša od preprostih PPC oglasov, kjer plačujete ceno na klik. Tudi stopnja konverzije je višja, saj ciljane osebe vaš produkt že poznajo.