Izkoristite prednosti zemljevida spletnega mesta
Objavili ste obsežen članek na aktualno dogajanje po svetu, a obiskovalcev (in komentarjev) kar ni od nikoder. V iskanju vzroka čez nekaj dni odkrijete, da vaše novoobjavljene mojstrovine sploh še ni v indeksu iskalnika, zato hitite z ročnim dodajanjem naslova URL. Ko se algoritem končno odloči, da bo v iskanju upošteval tudi vaš prispevek, ugotovite, da je zanimanje strmo padlo in vaš trud je bil zaman. Predstavljamo vam enostaven način, kako iskalnikom samodejno sporočite, da je bila na vašem spletišču WordPress objavljena nova vsebina.
Zemljevidi spletnega mesta ali po angleško sitemaps so relativno svež dodatek k svetovnemu spletu. Protokol je bil leta 2005 predstavljen kot Googlov eksperiment, zaradi odprte licence (Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0) pa so ga kasneje začeli uporabljati tudi drugi priljubljeni iskalniki (Yahoo, Bing, Ask, itd.). Zemljevidi služijo kot enostavno orodje za obveščanje iskalnikov o strukturi spletišča in spremembah na njem.
Oblika zemljevida spletišča je določena kot enostaven strukturiran XML, ki bodisi kaže na druge datoteke z zemljevidi ali pa neposredno na naslove URL (oglejte si primer kode).
Običajno je vsebina shranjena v korenu spletišča kot datoteka sitemap.xml (na ta način jo iskalniki samodejno zaznajo), lahko pa lokacijo nakažete z uporabo datoteke robots.txt (primer: Sitemap: https://www.ideaz.si/sitemap.xml).
En zemljevid lahko vsebuje do petdeset tisoč naslovov URL, s pomočjo slogovnih predlog XSLT pa ga lahko preoblikujete tudi v očesu bolj prijazno obliko.
<?xml version=”1.0″ encoding=”utf-8″?>
<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″ xsi:schemaLocation=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9 http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9/sitemap.xsd”>
<url>
<loc>https://www.ideaz.si/</loc>
<lastmod>2017-01-01</lastmod>
<changefreq>daily</changefreq>
<priority>0.8</priority>
</url>
</urlset>
Datoteko zemljevida lahko ustvarite ročno, a je lahko njeno vzdrževanje precej duhamorno. V primeru, da spremenite vsebino, je namreč priporočljivo posodobiti tudi datume v zemljevidu. Ob dodajanju novih vsebin morate biti zaradi striktne strukture XML pozorni na kodno pravilnost vstavljene kode. Če uporabljate WordPress lahko uporabite SEO vstavke (All in one Seo Pack, Yoast), ki omogočajo samodejno ustvarjanje zemljevidov XML, ali pa uporabite vstavke specializirane za ustvarjanje zemljevidov spletnih mest. Predstavljamo vam dva izmed najbolj priljubljenih.
Google XML Sitemaps
Google XML Sitemaps je eden izmed najbolj priljubljenih in ocenjenih vstavkov v skladišču WordPress. Na enostaven način omogoča vklop zemljevida spletišča, brez da bi se morali poglabljati v nastavitve. Ob objavi novih prispevkov samodejno doda vsebino v zemljevid ter obvesti iskalnike o spremembah. Vstavek samodejno izračuna prednost vsebin glede na število komentarjev. Poleg privzetih vrst prispevkov in taksonomij v WordPressu ima podporo tudi za prilagojeno vsebino. Po želji lahko v nastavitvah tudi izločite posamezni prispevek, tako da vnesete njegov ID na črni seznam.
XML Sitemap & Google News feeds
XML Sitemap & Google News feeds je naprednejši vstavek za zemljevide XML. V kazalo lahko vključite poljubne vrste prispevkov, kategorij in oznak, po želji pa lahko dodate tudi naslove URL po meri. Izberete lahko tudi, če želite v zemljevid vključiti pripete oz. izpostavljene slike (vsi iskalniki ne podpirajo te zmožnosti). Vsak nov prispevek se samodejno doda v zemljevid, s spremembo pa so seznanjeni tudi iskalniki. Prednost za vnos se samodejno izračuna glede na starost in število komentarjev, lahko pa jo določite tudi ročno. Vgrajeno je tudi izločanje prispevkov ali strani.