Kako deluje Instagram algoritem v letu 2024
Instagram algoritem je pravzaprav skupek večih algoritmov, ki imajo en cilj: da vas zadržijo na aplikaciji dlje časa tako, da vam dostavljajo vsebino, ki jo boste dojemali kot relevantno in zanimivo. Ustvarjalci pravijo, da želijo, da svoj čas za aplikaciji dobro izkoristite, zato vam želijo s pomočjo tehnologije dostaviti najboljše vsebine.
DELOVANJE INSTAGRAM ALGORITMA
Na delu je več Instagramovih algoritmov – vsak za drug del aplikacije, naj si gre za objave na časovnici ali recimo Reelse.
Vsak Instagramov algoritem rangira vsebino na podlagi različnih dejavnikov:
Algoritem za novice (Feed algorithm): Spremlja vaše aktivnosti na časovnici (všečki, komentarji, delitve in shranjevanja) ter informacije o objavi in osebi, ki je objavila.
Algoritem za zgodbe (Stories algorithm): Spremlja, katere zgodbe ste si ogledali in/ali nanje reagirali.
Algoritem za stran Explore (Explore Page algorithm): Spremlja vašo dejavnost na strani Explore (všečki, komentarji in delitve) ter informacije o objavi in osebi, ki je objavila.
Algoritem za Reels (Reels algorithm): Spremlja vašo dejavnost pri Reelsih (všečki, komentarji, delitve in shranjevanja) ter informacije o Reelu in osebi, ki je objavila.
INSTAGRAM ALGORITEM ČASOVNICE
Algoritem časovnice se je v zadnjih nekaj letih močno spremenil in se usmeril v model, ki daje prednost zanimanju.
Kako algoritem ve, katera vsebina vas bo najverjetneje zanimala?
Po besedah izvršnega direktorja Instagrama, Adama Mosserija, gre za kompleksen postopek: “S časom dodajamo in odstranjujemo signale in napovedi, trudimo se, da bi bili boljši pri prikazovanju tistega, kar vas zanima.”
Ti signali vključujejo:
Informacije o objavi: Je to fotografija ali video? Kdaj je bila objavljena? Koliko všečkov ima?
Informacije o objavitelju: Kako zanimiv je za vas? Ali je vaš prijatelj? Kako pogosto se ljudje angažirajo z njihovo vsebino?
Vaša aktivnost: Ali običajno gledate veliko videov? Kakšno vrsto vsebine ponavadi spremljate?
Zgodovina vaših interakcij: Ali običajno všečkate ali komentirate objave objavitelja?
IZ TEGA SLEDI – Instagramov algoritem spremlja vsako interakcijo, ki jo opravite v aplikaciji – od objav, ki jih všečkate, do oseb, s katerimi komunicirate – z namenom, da vam prikaže ustrezno vsebino.
Kaj še lahko vpliva na rangiranje objav na časovnici?
Kakovost slike ali videa
Originalnost (npr. ali je bila objava že deljena na Instagramu)
Kršitve pravil skupnosti Instagrama
Prijavljena vsebina
Katere interakcije so najpomembnejše za Instagramov algoritem?
Interakcija je ključna.
Instagram upošteva, kako verjetno je, da boste komentirali, všečkali, shranili, preživeli čas ali kliknili na profil.
Ko načrtujete svojo vsebino in naslove, si postavite naslednja vprašanja:
Je verjetno, da bo ta objava všečkana ali komentirana?
Je to objava, ki bi jo nekdo shranil in se vrnil k njej?
Ali ta objava vključuje klic k dejanju (npr. “Kliknite povezavo v mojem profilu”), ki bo spodbudil nekoga, da klikne na vaš profil? Ustvarjanje vsebine, ki spodbuja to vrsto interakcije, vam lahko pomaga “izkoristiti” Instagramov algoritem v svojo korist.
INSTAGRAM ALGORITEM REELSOV
INSTAGRAM ALGORITEM ZGODB (STORIES)
INSTAGRAM ALGORITEM EXPLORE STRANI
Algoritem na strani Explore dostavlja vsebino, za katero meni, da vas bo najbolj zanimala, na podlagi vaših prejšnjih interakcij.
Medtem ko je vaš domači razdelek na Instagramu večinoma sestavljen iz vsebine od profilov, ki jim že sledite, je razdelek Explore skoraj v celoti sestavljen iz vsebine od novih profilov.
Najpomembnejši dejanja, ki jih vplivajo na stran Explore, vključujejo všečke, shranjevanja in delitve.
Najpomembnejši signali, ki jih preverjajo, so:
Informacije o objavi: Kako priljubljena se zdi objava – na primer, kako hitro uporabniki z njo interagirajo.
Vaša dejavnost na strani Explore: Kako ste preteklo interagirali z objavami.
Informacije o profilu, ki je objavil: Kolikokrat so se ljudje interagirali z njim v zadnjih nekaj tednih, včasih tudi vi.
Algoritem na Explore strani upošteva tudi vizualno vsebino vaših objav skupaj z besedami v vašem opisu. S stalnim deljenjem privlačne vsebine s prepričljivimi opisi, relevantnimi ključnimi besedami in oznakami za določeno področje, optimizirate svoje objave za Explore stran.
KAKO IZKORISTITI ALGORITEM SEBI V PRID
Če želite izboljšati svoje rangiranje z Instagramovim algoritmom, je najbolje, da spodbudite sledilce, da ti z vašim profilom naredijo čim več interakcij (všečki, komentarji, shranjevanja in kliki) kot je mogoče.
- Redno objavljajte Instagram Reelse.
- Spodbujajte interakcije z nalepkami v zgodbah.
- Spodbujajte komentiranje objav s privlačnimi opisi.
- Dodajte oznake in ključne besede.
- Prosite sledilce, naj vas dodajo v seznam priljubljenih.
- Uporabite Instagram Analytics, da vidite, kaj deluje.