Kako ustvariti uspešno marketinško kampanjo na TikToku?
TikToka se dandanes ne da več podcenjevati. Povrhu vsega je aplikacija s svojo močjo močno vplivala na zvok in kulturo v sodobnem svetu, zato so številna velika podjetja že prepoznala potencial za povečan dobiček tudi preko marketinga na TikToku.
Kljub temu, da se na prvo žogo omenjena aplikacija morda ne zdi primerna čisto za vsako blagovno znamko ali branžo, posebej, če tvoja ciljna skupina morda ne sovpada z demografijo uporabnikov TikToka, so mnoga mednarodna podjetja kot so Ryanair, Chipotle in Duolingo že našla recept za uspeh pri promoviranju svoje znamke tudi na tem družbenem omrežju.
Če želiš izvedeti, kako pripraviti marketinško strategijo in izkoristiti vplivnostni marketing na družbenem omrežju TikTok, vabljen k nadaljnjemu branju.
Kaj je TikTok marketing?
TikTok marketing je posebna uporaba družbenega omrežja TikTok za promocijo blagovne znamke, izdelka ali storitve. Vključuje lahko različne strategije kot so vplivnostni marketing, TikTok oglaševanje in ustvarjanje organskih viralnih vsebin.
Podjetjem lahko pomaga pri:
👉🏻 povečanju prepoznavnosti blagovne znamke,
👉🏻 grajenju zainteresiranih javnosti in skupnosti,
👉🏻 prodaji izdelkov in storitev,
👉🏻 pridobivanju povratnih informacij od strank,
👉🏻 oglaševanju izdelkov in storitev ciljnemu občinstvu.
Predstavljamo 2 največji marketinški strategiji, ki jih podjetja oz. znamke uporabljajo na TikToku.
TikTok vplivnostni marketing
“Megazvezde” oz. znane osebnosti močno vplivajo na uspeh, saj njihovo vsebino vsak dan gleda več deset milijonov uporabnikov. Pa vendar za uspešno marketinško strategijo ni nujno potreben odmeven vplivnež – poskusi odkriti vzhajajoče zvezde ali vplivneže v svoji niši.
Primer: Slovenska blagovna znamka Evitas, ki sodeluje s TikTok vplivnežem El Vixo.
Ustvarjanje lastnega TikToka
Ta možnost ti daje največ svobode. Preprosto ustvari poslovni TikTok račun za tvojo blagovno znamko in začni ustvarjati lastno organsko vsebino.
Tukaj res velja, da je nebo meja, saj lahko objavljaš čisto vse – od prikazovanja tvojih izdelkov do vsakodnevnih videov plesnih ali drugačnih izzivov.
Najprej si vzemi nekaj časa in podrobno preglej svojo spletno stran, da boš našel nekaj navdiha. Ne pozabi pogledati, kaj na platformi počne tvoja konkurenca.
Kako nastaviti TikTok profil za podjetja?
TikTok je poleti 2020 odprl “TikTok for Business” središče, nekaj mesecev pozneje pa tudi TikTok Pro. Prvotno je sicer obstajala razlika med njima. Prvo je bilo mišljeno za podjetja, drugo pa za hitro rastoče ustvarjalce vsebin, a ker sta obe središči zagotavljali enake vpoglede in možnosti, ju je TikTok sčasoma združil. Sedaj je torej edina pot Tik Tok for Business. S poslovnim profilom namreč lahko dodaš več informacij na tvoj profil in dostopaš do meritev v realnem času in tudi vpogledov občinstva.
Kako ustvariti poslovni račun TikTok?
- Pojdi na svoj profil.
- Odpri zavihek Nastavitve in zasebnost v desnem kotu.
- Klikni Upravljanje računa.
- V razdelku Nadzor računa izberi Preklopi na poslovni račun.
- Izberi kategorijo, ki najbolje opisuje tvoj račun – TikTok namreč ponuja številne kategorije od umetnosti in obrti do osebnega bloga, fitnesov do strojev in opreme.
- Od tam lahko svojemu profilu dodaš tudi spletno stran in e-mail in že si pripravljen na delo!
Kako ustvariti marketinško strategijo za TikTok?
Trendi TikToka se lahko zdijo dokaj naključni, zato bi skoraj težko rekli, da obstaja zanesljiva marketinška strategija. Pa vendar veljajo zakoniti koraki, ki jim velja slediti, da svojemu podjetju pomagaš k uspešnemu nastopu na tem družbenem omrežju.
V nadaljevanju opisujemo, kako razviti marketinško strategijo za TikTok, ki je pripravljena tako, da se prilagodi tvoji poti. Napačno bi bilo k marketingu na TikToku pristopiti na enak način kot k marketingu na Facebooku ali Instagramu. TikTok je namreč povsem drugačno družbeno omrežje z edinstvenimi trendi, funkcijami in uporabniškim vedenjem.
Pametno je, da najprej preživiš nekaj časa na samem družbenem omrežju, da se navadiš (in navdušiš:) nad vsebinami. Razišči različne funkcije, ki so na voljo v aplikaciji in bodi pozoren, kateri efekti, pesmi in filtri so trenutno aktualni. Ne prezri niti “hashtag” izzivov blagovnih znamk, ki po navadi vključujejo pesmi, plese ali izzive, ki jih morajo uporabniki poustvariti. Hrbtenica TikToka je namreč na predvajanju in izpostavljanju vsebine, ki jo ustvarjajo uporabniki (user generated content).
Natančno opredeli, kdo je tvoja ciljna publika.
Koga želiš doseči na TikToku? Preden začneš ustvarjati vsebino se pouči o demografiji TikTok uporabnikov in identificiraj tiste, ki bi bili morda zainteresirani za tvojo blagovno znamko ali podjetje.
Res je, da je trenutno TikTok najbolj priljubljen pri najstnikih, vendar bi bila napaka, če zato aplikacijo označimo kot zgolj najstniško družbeno omrežje.
Koristen napotek je tudi, da pred uporabo TikToka raziščeš svoje občinstvo še na ostalih družbenih omrežjih, ki jih že uporabljaš in poiščeš morebitno prekrivanje s TikTokom, vendar nikakor ne izključi morebitno novo ali nepričakovano ciljno občinstvo, če ga odkriješ. Tvoje trenutno občinstvo morda še ni na TikToku, vendar pa so tam lahko podobna ciljna občinstva s sorodnimi zanimanji. Primer, ciljno občinstvo založbe otroških knjig lahko na LinedInu predstavljajo pisatelji, na Instagramu bralci, na TikToku pa ilustratorji.
Ko se odločiš za novo potencialno ciljno občinstvo, razišči kakšna vsebina jim je všeč. Nato je čas, da začneš razmišljati še o idejah vsebin za tvojo blagovno znamko.
Preglej konkurenco.
So tvoji konkurenti na TikToku? Če so, morda zamujaš veliko priložnost, če pa niso, je to lahko tvoja nova konkurenčna prednost. ;)
📌 Ne glede na to ali so konkurenti na TikToku prisotni ali ne, je dobro poiskati vsaj tri do pet podobnih podjetij oz. blagovnih znamk, da vidiš, kakšne vsebine že ustvarjajo v tvoji panogi.
📌 Poskusi se učiti preko tega, kaj je ostalim uspelo in kaj ne. Prav tako lahko uporabiš SWOT analizo, ki je odličen okvir za prepoznavanje prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti vsakega konkurenta.
📌 Ker je TikTok platforma, ki jo vodijo ustvarjalci, ne izključuj vključitve znanih osebnosti in vplivnežev.
Postavi si cilje, ki sovpadajo s cilji tvojega podjetja oz. blagovne znamke.
TikToke sicer lahko ustvarjamo zgolj za zabavo, vendar je bolje imeti v mislih cilje oz. vsebine, ki jih lahko povežemo tudi s splošnimi cilji podjetja.