Pomembni nasveti za pošiljanje e-mail novic
Za dosego potrošnika se v času vedno večje konkurence ponudniki trudijo na različne načine. Ena od poti je tudi e-mail marketing oz. trženje po spletni pošti, ki ob upoštevanju določenih pravil še vedno dosega dobre rezultate.
Že v preteklosti so bile novice pomemben način za dosego kupca. Danes ni nič drugače, e-mail novice (Newsletters) po spletni pošti se uporabljajo kot pomemben komunikacijski instrument v ustvarjanju vezi s potrošnikom. E-mail oz. spletna pošta obstaja že precej časa in tudi v času družbenih omrežij kot so Facebook, Instagram in Twitter, je še vedno aktualna.
Zaradi velikega števila obvestil in sporočil, je potrebno za dosego cilja – torej potrošnika, poznati in uporabiti znanje in različne pristope. Je v poplavi različnih oblik spletnega marketinga sploh še smiselno uporabljati e-mail marketing? Odgovor je pritrdilen iz več razlogov:
- v tekmi e-maili proti družbenim omrežjem so v prednosti novice preko spletne pošte, saj je le-ta zaseben in oseben prostor;
- individualna ponudba (uporabniku je poslana novica, ki je zanj zanimiva);
- za novice se uporabniku ni treba truditi da bi jih dobil, te najdejo njega;
- masovnega pošiljanja oglasnih e-mailov neznanim prejemnikom ni več, pošto prejemajo le uporabniki, ki so se tako odločili (od 25. junija 2018 je stopil v veljavo pravilnik – zakon o varovanju osebnih podatkov (nova uredba EU GDPR), številni e-maili so večino uporabnikov le motili, s tem pa je prišlo do nasprotnega učinka);
- z e-mail oglasi ni tiskarskih stroškov;
- pošiljanje v najkrajšem možnem času;
- avtomatizirano pošiljanje serije e-mail novic.
Kakovostna vsebina e-mail novic
Novice (Newsletter) so še vedno pomemben instrument komuniciranja z odjemalci, da pa so novice dejansko prebrane je potrebno upoštevati nekaj pravil. Dejstvo je, da le s pomembno in kakovostno vsebino vzbudimo pozornost, ki pripelje do nadaljnjega klikanja (raziskovanja spletne strani in s tem ponudbe pošiljatelja) in na koncu do prodaje. Pred oblikovanjem novice za spletno pošto je potrebno odgovoriti na vprašanji:
- Kaj želite povedati? Naredite seznam zanimivosti in strokovnih znanj, ki bi vaše naročnike zanimale.
- Kakšna bo vrednost informacije za prejemnika? Postavite se v vlogo uporabnika in realno poglejte uporabno vrednost (bo privarčeval: čas, denar, se naučil kaj novega, bo informacijo lahko uporabil?)
Oblikovanje e-mail novic:
- Vabilo k naročanju na novice. Na zanimiv način povabite naročnike na novice.
- Izkoristi impulz odpiranja. Na začetku se na zanimiv in privlačen način poda vsebina.
- A/B test. Bistveno za to, da se vzbudi interes je »zadeva«. Kakšna naj bo »zadeva«, preverimo z A/B testom. S primerjavo stopnje odprte pošte pridemo do odgovora, katera varianta je boljša.
- Testiranje časa pošiljanja. Testno se pošlje pošta ob različnih dnevih tedna ter ob različnih urah. Rezultate poda analiza odprte pošte.
- Ključne besede. “Zadeva” naj se začne s ključnimi besedami, ki delujejo aktivno. (Na primer: Privarčujte 20%…. in ne: 20% popusta….).
- Ne ponavljajte imena pošiljatelja. Tega bralec itak vidi.
- Personalizacija. Novica se začne z osebnim nagovorom. To poveča verjetnost, da bo prebrana.
- Strnjenost. Novica naj bo kratka in zanimiva, da jo bralec lahko hitro zaobjame.
- Mik za klik. Sporočila naj bodo opremljena z lahko prepoznavnimi linki. S tem se daje bralcu jasna navodila, kot so »tukaj«, »več« itd.
- Odjavni link. Zakonsko določeno je, da ima oglasni e-mail odjavni link. Uporabnik mora imeti možnost, da se odjavi od novic.
- Vrednotenje pošte. Z analiziranjem odpiralnih in nakupnih klikov se pokaže stopnja uspeha.
- Podatki pošiljatelja. Vsak oglasni e-mail mora imeti zakonsko predpisane podatke pošiljatelja. Ta zajema:
- ime in naslov podjetja,
- sodišče, pri katerem je subjekt vpisan
- matično številko
- znesek osnovnega materiala, iz katerega mora biti razvidno, kolikšen del osnovnega kapitala je vpoklican
- če je bil zoper družbo uveden postopek za prenehanje družbe, je potrebno na spletni strani objaviti tudi pravno dejstvo začetka tega postopka
- telefonska številka, številka faksa in veljaven naslov elektronske pošte
- podatek o zavezanosti za DDV in identifikacijska številka za DDV
- če je za dejavnost potrebno kakršno koli dovoljenje, je potrebna navedba dovoljenja in nadzornega organa
Kot pri vsakem trženju je torej tudi pri e-mail marketingu potrebno izdelati strategijo ter uporabnikom poslati pomembne in zanimive informacije. V primeru, da potrebujete pri izdelavi strategije za vašo e-mail marketing kampanjo pomoč pa nas lahko pokličite ( 070 773 850 ) ali pa nam pišite po e-pošti ( info@ideaz.si ).