Uporaba YouTube v namene oglaševanja
YouTube poznamo vsi. Je spletni kanal kjer si popoldan ogledamo video kako si izdelati stol iz palet, za razvedrilo pa še smešen video z mačko. Zvečer se ob ogledu prepričamo, da se s pomočjo kolesa res lahko premikamo po vodi, preden pa gremo spat pa si ogledamo video svoje najljubše glasbene skupine.
Platforma pa ni zanimiva le »navadnim« uporabnikom, pač pa tudi tržnikom v podjetjih (predvsem, ker je všeč prvim). Da je YouTube pri digitalnem marketingu pomemben pove nekaj statističnih podatkov:
- ima več kot 1,9 milijarde aktivnih uporabnikov na mesec;
- vsebine, ki so podane v 80 jezikih pokrivajo 95% svetovnega prebivalstva;
- vsak mesec je ogledanih video vsebin za 3,25 milijarde ur;
- omogočen je v več kot 91 državah sveta
YouTube kot oglaševalska platforma
YouTube marketing, ki bi ga lahko imenovali tudi video marketing, ima v primerjavi s tekstovnim oglaševanjem in »preprostimi« slikami jasne prednosti: premikajoče slike »priklepajo«, vzbujajo emocije ter so v času poplave informacij lahko prebavljive. V načrtovanju marketinške kampanje dvom o tem ali ciljna skupina uporablja YouTube torej odpade. Pred začetkom kampanje je potrebno ustvariti YouTube kanal, videe optimizirati za iskalnike in videom določiti ključne besede. Podjetja pa lahko k sodelovanju povabijo s področja influencerjev primernega vlogerja.
YouTube kanal, kot vse druge oblike oglaševanja, zahteva čas za načrtovanje, oblikovanje, obdelovanje in analiziranje. S pomočjo video vsebin, ki jih je moč deliti, postane podjetje zanimivo in nagrajeno z povečanim številom gledalcev. Profesionalni YouTube marketing zahteva najprej izdelavo marketinške strategije. Kot pri vseh oblikah marketinga, je tudi tu prvi korak razumevanje in analiza ciljne skupine (Kakšni videi imajo največ ogledov, všečkov, komentarjev? Kako dolgi so? Kdaj so objavljeni?). Pri oblikovanju strategije so lahko v pomoč preprosta vprašanja, kot so:
- kaj želim z YouTube marketingom doseči? (naj kanal služi pridobivanju novih in rasti števila kupcev, širitvi mreže ali povečanju prepoznavnosti blagovne znamke)
- kaj je edinstvenega na izdelku/storitvi/blagovni znamki
- kako lahko na kanalu predstavim izdelek/storitev/blagovno znamko, da bom drugačen od konkurence
Pri YouTube marketingu poznamo različne oblike:
- predstavitveni video (v nekaj minutah se podjetje na kreativen način (mogoče s kančkom humorja) predstavi gledalcem in jih informira o tem, kaj dela/prodaja ter kakšne koristi prinaša)
- pojasnjevalni video (kompleksnejši izdelki in storitve ali navodila so predstavljene na zabaven in kreativen način, podani so odgovori na vprašanja, ki se gledalcu lahko porajajo v glavi)
- video z intervjuji kupcev (zadovoljni kupci ustvarjajo socialno sprejemljivost in zanesljivost)
Dober video mora vsebovati:
- kratek Intro & Branding (Intro pomeni slikovni material na začetku videa, ki vsebuje kratek opis vsebine)
- Za boljšo prepoznavnost naj imajo vsi videi podjetja enoten Intro
- pojasnilo »zakaj« (na kratko pojasni zakaj se izplača pogledati video)
- namige in nasvete (podane informacije naj bodo praktične in v pomoč)
- zaključek s povzetkom
- Call-To-Action (usmerjanje gledalcev, kaj naj naredijo: delijo video, poiščejo na Facebook-u…)
YouTube marketinška kampanja zahteva osredotočenost na vsebino ter SEO (Search Engine Optimization). To zajema izbiro primernega naslova, ključnih besed ter optimiziranje meta podatkov. Da bodo uporabniki video opazili, mora le-ta biti visoko v iskalniških umestitvah, kar pa je odvisno od meta podatkov:
- zanimiv naslov (naj v uporabniku vzbudi interes ali nakaže da tukaj lahko najde rešitev svojega problema)
- relevanten opis (ker sta na začetku prikazani le dve ali tri vrstice, naj bodo že na začetku pomembni linki, ključne besede, Hashtag-i)
- Tags – oznake (poudarijo ključne besede, omogočajo povezavo z videi istih vsebin, s čimer se doseže večji domet)
- kategorija (glede na vsebino videa se izbere primerna kategorija)
- Thumbnail (je slika, ki jo uporabnik vidi, če pregleda listo predlaganih videov)
- SRT podnapisi (SRT ali Synchronous Residual Time: sinhronizirajo podatke, hkrati pa služijo uporabnikom in ustvarjalcem, saj omogočajo uporabo pomembnih ključnih besed, kar pomaga pri optimizaciji za iskalnik)
- Informativni predlogi (so sporočila, ki uporabnike sprašujejo, vodijo z linki do drugih videov… pri vsakem videu je možna uporaba do pet informativnih predlogov)
- Playlist (je lista videov na določeno temo, z njo lahko videe pregledno organizirate)
Da je YouTube marketinška kampanja res kampanja in da ne ostane le pri enem ali nekaj videih, ti pa so kvalitetni in viralni… da se torej doseže cilj večje prepoznavnosti in s tem več kupcev, vam lahko strokovno pomaga ekipa Ideaz. Pišite nam še danes na naš e-poštni naslov (info@ideaz.si) ali pa nas kontaktirajte s klicem na našo telefonsko številko (070 773 850).