E-mail marketing
Koliko odvečne pošte se dnevno nabere v vašem e-mail predalčku? Zagotovo večino e-mailov izbrišete brez, da bi jih odprli, kaj šele prebrali. Med vsemi e-maili, ki jih prejmete, pa se sem in tja zagotovo najde tudi kak, ki je zanimiv in vas pritegne že s svojim naslovom. To so e-maili, ki jih želite vključiti v svoje marketinške kampanje.
E-mail kampanja je aktualen način marketinške taktike, saj se povezuje in nanaša na digitalno oglaševanje. Je cenovno ugodna in uspešna strategija. Za dobro email marketinško strategijo je potreben čas in dovolj truda.
E-mail marketinga ne boste mogli izvajati brez baze prejemnikov vaših e-mail sporočil, zato morate najprej poskrbeti, da naberete čim večjo bazo aktivnih e-mail naslovov. Zberite in poiščite podatke že obstoječih strank in hkrati gradite na novih. Vse podatke si uredite v Excel tabeli. Torej imena, maili, telefonska številka ipd. Analizirajte že obstoječe stranke, nato pa pridobite kontakte novih, z maili preko Landing pages ali na drugačen način in tako se bo vaša baza podatkov strank povečala.
Kako ustvarim uspešno e-mail marketing kampanjo?
Da bi bila kampanja čim bolj uspešna, poskrbite, da je besedilo jasno in berljivo, uporabnika morate namreč prepričati že z opisom v zadevi.
Ni kampanje brez orodja
Uspešne kampanje ne boste mogli izvesti brez orodij, ki vam omogočajo, da sestavite privlačen mail in ga pošljete na številne naslove. Znana orodja za email marketing kampanje so MailChimp, Litmus, Newsletter…Z njihovo pomočjo lahko vsak e-mail prilagodite, optimizirate in personalizirate brez pretiranega znanja o oblikovanju.
Personalizirajte besedilo in uporabite privlačne fotografije
Ko imamo bazo kontaktov urejeno si pripravimo tudi vsebino, ki jo bomo poslali. E-novičke naj bodo vsebinsko obarvane tako, da bomo pritegnili našo ciljno občinstvo. Uporabljate zanimive in privlačne fotografije oziroma grafike, ki naj v razmerju z besedilom prevladujejo.
Dodajte gumb CTA
Ko ustvarite personaliziran, vizualno privlačen in tekstovno bogat e-mail, ga opremite tudi z gumbom CTA (anf. Call to action). Slednji mora biti premišljen in dodelan. Ne poslužujte se besed kot so “KUPI”, saj nihče ne mara, da mu vsiljujemo ponudbo.
Prilagodite izgled kampanje vsem napravam
Ko ustvarjate novo e-mail kampanjo, poskrbite, da bo prilagojena vsem napravam, v prvi vrsti mobilnim telefonom, preko katerih velika večina posameznikov dostopa do svojih e-mail računov. Seveda mora e-mail pravilno delovati tudi na tablicah ali na namizju.
Zakaj je dobro vpeljati e-mail marketing v svoje marketinške aktivnosti?
E-mail marketinga se lotite le, če se ga boste lotili z voljo, energijo in navdihom. Z njim namreč gradimo vez s potrošniki oziroma bralci, gradimo na prepoznavnosti znamke ter obenem promoviramo svoje izdelke. Če se boste e-mail marketinga lotili z levo roko in pošiljali nedomiselne in manj informativne vsebine, se boste poleg tega, da bo vaš e-mail romal v “spam” zamerili tudi prejemniku, ki se bo odjavil z vaše e-mail liste, v najslabšem primeru pa med prijatelji širil slabo besedo o vašem podjetju.
Mogoče vas v uporabo e-mail marketinga prepričajo naslednje številke:
- 3,8 milijarde posameznikov po svetu uporablja e-mail
- E-mail povprečno generira 38$ na zapravljen dolar
- ⅔ tretjini kupcev opravi nakup kot rezultat e-poštnega trženja
Kako začeti?
Tako kot velja pri vseh drugih marketinških aktivnostih, tudi pri e-mail marketingu na začetku zastavimo strategijo. Vaša idealna stranka na dan prejme več deset mailov, zato potrebujete dobro strategijo, da se vaš mail ne bo izgubil v množici.
A) Definirajte ciljno občinstvo – kdo je vaš idealni kupec? Kaj potrebuje, išče? Kako bi rešili njegove težave? Prilagodite vsebino vaših e-mailov njegovim potrebam. Obstoječo bazo podrobno preučimo in jo razdelimo po personah, torej na spol, starost, lokacijo … Če so že kupili izdelek oz. storitev pri nas, jim ponudimo nekaj drugega; za naše razdeljene persone moramo imeti vsebinsko drugačno e-novičko in ponudbo.
B) Zastavite cilje – Preverite, kakšne so statistike e-mail kampanj v vaši industriji ter si nato postavite realne lastne cilje.
C) Odločite se za kaj boste pošiljali – tedenske novičke, blog zapise, novosti …?
Č) Držite se urnika – odločite se kako pogosto boste pošiljali e-mail in se urnika držite. S konsistentnimi e-maili gradimo na zaupanju posameznikov.
D) Vsebina – naj bo sestavljena tako, da bo vedno ponujala akcijo, ugodnost ali vip ponudbe za stranke, ki so naročene na obveščanje.
E) Analiza rezultatov – Preverimo število neodprtih in odprtih mailov, številko klikov na povezave linkov e-mail novičk, število naprej posredovanih mailov, število ljudi, ki se je odjavilo od novičk. Rezultat nam pokaže ali smo na pravi poti.
F) Pridobite nove e-mail naslove – Slednje lahko zbirate na številne načine. V zameno za e-mail naslov ponudite popust pri naslednjem nakupu, ponudite brezplačni webinar, e-knjigo, infografiko … E-mail naslove lahko torej pridobite z dodatnimi ugodnostmi, ki interesirajo ljudi v tolikšni meri, da nam zaupajo svoj mail. Vendar ne pozabite, naj ima nabor in pridobivanje novih kontaktov prednost, torej nenehno dobivanje novih kontaktov ne smemo zanemariti.
G) E-mail kampanja in oglaševanje – E-mail kampanja se mora ujemati z oglaševanjem na družbenih omrežjih, saj te v današnjem času prevladujejo, smiselno pa je, da se vsebine ujemajo.
Zanimivo se je preizkusiti na različnih področjih, saj vsaka nova izkušnja širi obzorje. Če pa imate podjetje in vas mika uporaba digitalnega PR v marketinške namene, pa zaupajte to delo nekomu z znanjem in izkušnjami. Pokličite nas (070 773 850) ali nam pišite (info@ideaz.si) in se prepričajte, da smo pravi za vas.