Tekstopisje

V poplavi oglasov, ki ste jim izpostavljeni na vsakem koraku, vam le redki zares padejo v oko in se vtisnejo v spomin. Kateri je prvi, ki se vam trenutno naslika pred očmi? Pomislite, kaj je na njem tako prepričljivega, da je pometel z vso konkurenco in se vam prvi prikradel v zavest? Vas je prepričala čudovita fotografija, dobro premišljena grafika ali pa mogoče odlično zapisano besedilo ob grafiki, četudi po možnosti vsebuje le 3 besede?

Te tri besede, ki oglasu dodajo piki na i, so delo tekstopisca. To je oseba, ki za potrebe trženja ali oglaševanje piše vsebine po meri. Lahko gre za besedila, ki jih berete ob oglasih, na spletnih straneh (domača stran, o nas, storitve …) bloge, e-pošto, objave na družbenih omrežjih …

Tekstopisje

Saj znam slovensko, zakaj potem potrebujem tekstopisca?

Privlačni vizuali so tisti, ki na ulici ujamejo vaše oko, a dobro spremljajoče besedilo je tisto, ki poskrbi, da vam oglas ne uide iz spomina še dolgo po tistem, ko ste ga prvič ugledali. Besede so tiste, ki morajo prepričati kupca, da je vaša blagovna znamka to, kar išče ali potrebuje v življenju. Fotografije ali grafične predloge same po sebi tudi niso vedno povsem razumljive. Če bi ob cesti zagledali oglasni pano s fotografijo avtomobila, brez spremljajočega besedila, bi vedeli, da gre za oglas servisnih storitev lokalnega ponudnika, namenjenih vašemu štirikolesnemu konjičku? Čeprav gre za skrajni primer, sedaj bolje razumete, zakaj besede igrajo tako pomembno vlogo. Dobra kombinacija privlačnih vizualov z informativnimi, a prijaznimi in razumljivi besedami prinaša učinkovito prodajo in poveča vaš vpliv v branži.

Odlično tekstopisje je spretnost, ki se je lahko naučite, a za to potrebujete voljo in čas, ki ga pa najverjetneje nimate na pretek, saj potrebujete rezultate že danes ali pa vsaj konec tedna, kajne? Če se boste prepričljivega zlaganja besed vseeno lotili sami, poskrbite, da bodo vaša besedila vključevala naslednje:

  • Pogovorni slog pisanja, ki bo vključeval naslovnika. Prva poved mora naslovnika prepričati, da želi prebrati tudi drugo, druga mora prepričati, da se loti branja tretje. Enako načelo velja tudi za vsak posamezni odstavek. Če bo vaše besedilo dolgočasno, bo hitro odvrnilo posameznikovo pozornost.
  • Pišite jedrnato in brez “odvečnih” besed, ki jih bi jih uporabili zgolj zato, da bo besedilo daljše. Uporabite besede, ki dajo težo in pomen. Vse, kar lahko izvzamete, pustite ob strani.
  • Uporabljajte raznolike in bogate opisne besede. Na primer namesto, da zapišete, da je vaš produkt zelo dober, raje uporabite besedo “odličen”. Bi raje kupili izdelek, ki je zelo dober ali odličen?
  • Bralcem podajajte verodostojne podatke in točne informacije. Izkoristite prednosti vašega izdelka in jih zapišite, razložite, zakaj bo kupcu izboljšal oziroma olajšal življenje.
  • Pišite prepričljivo. Vaš cilj je, da bralec oglasa postane vaša redna stranka. Z besedo ga lahko spodbudite, da naredi naslednji korak. Če je vaš cilj, da bralec na primer opravi spletni nakup s klikom na gumb “kupi”, ga lahko neposredno prosite za klik.
    Primer: Kliknite “kupi zdaj”, da vaše sanje postanejo resničnost.

Pri pisanju dobrega prodajnega besedila je izredno pomembno, da dobro poznate svojo ciljno publiko, le tako ga boste lahko primerno oblikovali. Besedilo namenjeno moški populaciji, ki se navdušuje nad avtomobilizmom, bo povsem drugače oblikovano od besedila, ki bi ga v istem primeru uporabili za mlade mamice. Držite se pravila, da vedno osebno nagovarjate posameznika in ne skupino ljudi. Ko se osredotočite le na eno osebo, celoten pogovor postane bolj oseben, s tem pa potencialnemu kupcu dajete vtis, da ga razumete, da njegovo mnenje šteje in da mu želite pomagati ter se z njim povezati.

Nešteto različnih platform, lahko uporabim isto besedilo?

Če ste “sami za vse” potem napisano besedilo za določeno sporočilo na družbenem omrežju ali spletni strani radi “reciklirate” in ga uporabite pri Facebook objavi, kasneje v Instagram zgodbi, mogoče tudi na LinkedInu in spletni strani, kajne? Tako poskrbite, da je vaše podjetje ali blagovna znamka prisotna na vseh kanalih, ob tem pa še prihranite na času, ki bi ga porabili, za prilagajanje besedila za vsako spletno mesto posebej. Čeprav je taktika kratkoročno učinkovita, vam lahko na dolgi rok le škoduje. Vsaka spletna platforma namreč deluje drugače, zato moramo pri pisanju besedil za družbena omrežja, bloge, spletne strani ali pa oglasna sporočila upoštevati na primer različne primerne dolžine besedil, prilagojen način podajanja informacij, pisanje naslovov, uporabo privlačnih besednih zvez … Besedilo, ki je privlačno na Facebooku, boste težko uporabili tudi na Twitterju, kjer imate na voljo le 140 znakov. Prav tako vas na različnih platformah ne spremlja povsem ista publika, zato morate svojo komunikacijo temu primerno prilagoditi.

Primer: LinkedIn ima malce več moških uporabnikov, prav tako je večina uporabnikov stara nad 30 let. Instagram na drugi strani ima več ženskih uporabnic, demografsko pa prevladuje starostna skupina pod 30. letom starosti. Prav tako je zelo verjetno, da vas posamezniki, ki so všečkali vašo Facebook stran ne sledijo na Twitterju in obratno. Iz slednjega lahko na primer sklepamo, da vaš nagovor LinkedIn uporabnikov ne more biti enak tistemu, ki ga uporabite na Instagramu ali Youtubu. Tudi če boste besedilo, ki ste ga uporabili na Facebooku le skrajšali in uporabili na Instagramu, lahko uporabniki vaše početje opazijo. V najboljšem primeru bodo sklepali, da vam primanjkuje časa za vse aktivnosti oziroma da ste leni, v najslabšem, da ste s svojimi objavami nadležni.

Dober primer prilagajanje besedila so objave slovenskega podjetja JUB. Komuniciranje na spletni strani je povsem drugačno od komuniciranja na družbenih omrežjih, kjer je komunikacija bolj lahkotna, a še vedno produktno usmerjena. Ko je svet pestila pandemija koronavirusa, so komunikacijo pri objavah prilagodili na Facebooku, Instagramu, LinkedInu in spletni strani. Spodaj prilagamo primer objave na temo samoizolacije na Facebooku in Instagramu. Na prvem izvajajo komunikacijo, ki je namenjena širšemu občinstvu kot tudi direktno njihovim “partnerjem”, medtem ko se na Instagramu, ki je bolj vizualno usmerjen medij, barve vpletajo v vsakdanje življenje, katerega del je postal tudi virus.

JUB Slovenija - Facebook objava
JUB Slovenija - Instagram objava

Tekstopisje in SEO optimizacija

Izrednega pomena dobre SEO optimizacije vaše spletne strani so tudi besede, besedne zveze in besedila, ki jih na strani uporabite. Google želi svojim uporabnikom ponuditi najboljše zadetke na najvišjih mestih, zato morate svojo stran prilagoditi do te mere, da je najboljša v vaši niši. Vsebine, ki jih objavljate na spletni strani morajo biti odlično pisane, targetirati pa morajo vašo dotično publiko in ne široko javnost.

Da bi vaša spletna stran na Google iskalniku rangirala kar se da visoko, morate poskrbeti, da so vsa besedila na spletni strani lepo in lahko berljiva vsakemu posamezniku. Najbrž ne rabimo posebej izpostavljati dejstva, da morajo biti besedila kakovostna in vsebovati točne informacije. Predno se lotite pisanja besedil, se morate odločiti za temo oziroma ključno besedo pod katero želite, da se najde vaše spletna stran. Prvi korak SEO optimizacije je torej pregled ključnih besed in iskanje tistih, pri katerih želite rangirati visoko na Google iskalniku.

Primer: Če imate spletno trgovino, v kateri prodajate ogrevalne sisteme, boste za začetek izbrali besede, ki se nanašajo na vaše prodajne produkte. Recimo “talno ogrevanje”, “IR paneli” in “električni radiatorji”.

Ko določite osnovne ključne besede, je čas da se prelevite v svojega idealnega kupca in razmišljate, kako bi ta iskal ogrevalne sisteme na Googlu. Katere besedne zveze bi uporabil? Kaj bi vtipkal? Kako bi našel prav vas? Pri izbiri ključnih besed upoštevajte tudi dejstvo, da vaša konkurenca verjetno uporablja iste glavne ključne besede, zato najprej poglejte koliko konkurence imate za najbolj popularne ključne besede in se glede na to mogoče za začetek osredotočite na manj priljubljene in manj konkurenčne ključne besede pri katerih boste lažje prišli na vrh Google iskanja. Izbrane ključne besede morajo imeti povezavo s svojo ciljno destinacijo. Če ste kot ključno besedo uporabili “talno gretje”, mora vsebina vaše podstrani biti o talnem gretju, da ne zavajamo uporabnikov.

Pisanje SEO člankov za spletno stran

Kot smo že zapisali, za dobro SEO optimizacijo poskrbijo tudi članki, napisani na izbrane ključne besede s povezavo na željeno podstran na spletni strani. Predno se besedila lotite, dobro razmislite, kaj je namen besedila, zakaj ga pišete, kaj bo glavno sporočilo besedila, na katero vprašanje želite odgovoriti, kdo je vaša ciljna publika, kaj ta išče? Glede na to se odločite na katero glavno ključno besedo se boste fokusirali ob pisanju članka.

Izbrane ključne besede morate nato vstaviti v besedilo na berljiv in razumljiv način. Večkrat uporabite pravilno obliko, priporočljivo je tudi, da jo poleg tega uporabimo nekajkrat tudi v drugačnih sklonih, besednih zvezah, izpeljankah ali frazah. Vsebina pa mora biti jasna in pregledna, da uporabniki, ki prispejo na članek, zaradi slabe vsebine ne zapustijo stran takoj, saj ima potem statistika strani slabe rezultate, podstran pa je v očeh Googla tako manj kvalitetna.

Če je vsebina jasno in dovolj enostavno razložena, bodo uporabniki tudi bolje razumeli, kaj prodajate oziroma boste bolje odgovorili na njihovo vprašanje in verjetneje se bodo tako prej odločili za klik na povezavo v članku/nakup izdelka. Najlažje se boste pisanja SEO članka lotili tako, da najprej zapišete čim več besed, ki se nanašajo na vaš prvi odstavek in se nato lotite drugega. Ko boste vse pomembne informacije že zapisali, bo veliko lažje oblikovati tudi začetek in konec.

Če želite, da posameznik vaš članek prebere do konca, poskrbite, da bo besedilo kar se da poljudno in enostavno za razumevanje. Zavedajte se pomena prepričljive prve povedi in prvega odstavka. Ta bo posamezniku odtehtal, ali želi nadaljevati z branjem ali ne. Posameznik, ki članek prebere do konca, se bo zagotovo še vrnil na vašo spletno stran ter slej kot prej postal kupec. Ko boste članek spisali, si vzemite odmor in ga nato še nekajkrat preletite. Odstranite vse nerazumljive dele besedila, poskrbite, da bo besedilo napisano slovnično pravilno ter da bo članek jasno posredoval želeno sporočilo. Bodite kritični do sebe.

Trud vložite tudi v dobro zastavljen naslov članka. Čeprav vam iskanje popolnega naslova lahko vzame precej časa, je ta ključnega pomena, če želite, da posameznik med vsemi Google zadetki klikne na vašega, priporočljivo pa je, da že sam naslov vsebuje ključno besedo na katero ciljate.

Zanimivo se je preizkusiti na različnih področjih, saj vsaka nova izkušnja širi obzorje. Če pa imate podjetje in vas mika uporaba dobro napisanih besedil v marketinške namene, pa zaupajte to delo nekomu z znanjem in izkušnjami. Pokličite nas (070 773 850) ali nam pišite (info@ideaz.si) in se prepričajte, da smo pravi za vas.